#1 2009-01-14 18:31:00

arkus

Administrator

2947479
Call me!
Zarejestrowany: 2009-01-10
Posty: 37

Porady na temat księżyca

Temat zaczerpnięty z forum ogame napisany przez userów kmic i queyas

  "1. Jak sprawdzić ile moja planeta ma księżyców?
      Na początku gry żadna planeta nie ma księżyca. Każda planeta może mieć maksymalnie jeden księżyc (czyli można mieć maksymalnie 9 księżyców) i wtedy w zakładce "Podgląd" po lewej stronie obrazka planety będzie obrazek księżyca. Księżyc nie jest traktowany jako kolonia, więc nie liczy się do liczby kolonii (można mieć 8 kolonii i 9 księżyców).

   2. Po najechaniu na ikonkę księżyca w zakładce Galaktyka widzę dwa parametry: Rozmiar i Temp. Jakie jest ich zastosowanie?
      Rozmiar to średnica tego księżyca, a Temp to dolna granica przedziału temperatur. Średnica określa maksymalną liczbę pól do zagospodarowania na księżycu (patrz Wzory punkt Księżyc), a temperatura nie ma żadnego znaczenia.

   3. Jak zdobyć księżyc?
      Ksieżyc może powstać po wielkiej bitwie (ale nie musi), kiedy to szczątki statków dryfujące w przestrzeni przyciągną się i połączą (proces ten jest natychmiastowy i następuje zaraz po bitwie). Za każde 100k latających surowców ze zniszczonej floty szansa na powstanie księżyca wynosi 1%. Zatem jeśli po bitwie wokół planety dryfuje 521k surowców (jednostek) to szansa na powstanie księżyca wynosi 5% (maksymalnie może być 20%). Uwaga: szczątki z poprzednich bitew nie zwiększają szansy powstania księżyca, liczą się tylko te surowce, które powstały w danej bitwie. Po powstaniu księżyca szczątki nadal pozostają na orbicie i można (a nawet należy) je zebrać.
      Na Uni 39 i Uni 40 w skład Pola Zniszczeń wchodzą RÓWNIEŻ szczątki ze zniszczonej obrony (także tej która się odbudowała po walce). Na pozostałych Uni - tylko szczątki z floty.

   4. Czy muszę kolonizować księżyc?
      Księżyc nie jest planetą, więc go nie kolonizujesz. Zamiast tego na księżycu budujesz Stację księżycową, dzięki której zwiększa się liczba dostępnych pól do zabudowy. Na samym początku liczba pól wynosi 0/1 i pierwszym wybudowanym budynkiem musi być Stacja księżycowa. Każdy jej poziom zwiększa liczbę dostępnych pól na księżycu o 3, ale tak samo jak przy budowie innych budynków cywilnych zabiera również 1 wolne pole (po wybudowaniu 1. poziomu Stacji księżycowej liczba dostępnych pól będzie wynosić 1/4, 2. poziomu 2/7 itd.).

   5. Czy mogę przejąć czyjś księżyc?
      Księżyc należy do osoby będącej właścicielem planety, przy której się on znajduje. Żaden inny gracz w jakikolwiek sposób nie może przejąć tego księżyca (może go jednak zniszczyć - o czym niżej).

   6. Czy opłaca się mieć księżyc?
      Tak, na księżycu można zbudować pewne budynki, których nie można zbudować na planecie. Jest to Falanga czujników, za pomocą której możesz skanować przestrzeń kosmiczną w poszukiwaniu poruszających się w niej flot. Możesz wtedy tak skoordynować ataki, żeby zaatakować wrogą flotę w chwili zetknięcia się z planetą. Drugim takim budynkiem jest Teleporter, który pozwala na przemieszczanie floty miedzy galaktykami bez strat czasowych (pod warunkiem posiadania dwóch księżyców i zbudowania go na każdym z nich).

   7. W jaki sposób działa falanga czujników?
      Przy użyciu falangi czujników można wykryć poruszające się floty. Planeta startowa lub docelowa takiej floty musi jednak znajdować się w zasięgu falangi (patrz Wzory). Sam skan, który każdorazowo kosztuje 5k deuteru, przeprowadza się z poziomu zakładki Galaktyka (należy być na księżycu). Po kliknięciu na nazwę planety otworzy się okno pop-up, w którym będą wyszczególnione wszystkie loty odbywające się z- i na skanowaną planetę. Obok każdego lotu będzie podany czas przylotu do celu, kolorem zielonym będą zaznaczone informacje o flotach startujących, a kolorem błękitnym o powracających. Wielkość floty można zobaczyć w przypadku flot startujących, jak i flot powracających, po najechaniu na napis "flota". Przy skanowaniu planety z polem zniszczeń nie zobaczysz floty, która leci na tę planetę z misją "Zbieraj" (aby wykryć tę flotę trzeba by było skanować planetę, z której wystartowała). Tak samo wygląda sytuacja przy skanowaniu planety posiadającej księżyc, skan falangi nie wykaże flot lecących z/na księżyc, a jedynie te statki, które lecą na samą planetę. Połączenie obu faktów daje możliwość ukrycia swojej floty poprzez wysłanie jej z księżyca na dowolne pole zniszczeń. Osoba, która jest skanowana przy użyciu falangi czujników nie dostaje żadnego raportu.
      Na skanie falangą nie widać również flot, które zostały wysłane z misją Stacjonuj, a następnie zostały zawrócone przed zakończeniem misji (do czasu zawrócenia flota ta jest normalnie widoczna).

   8. W jaki sposób działa teleporter?
      Teleporter pozwala na przesłanie jednorazowo nieograniczonych ilości jednostek floty do drugiego swojego teleportera (tak więc trzeba mieć dwa księżyce i dwa teleportery). Użycie teleportera nic nie kosztuje, jednak operację wysyłania jednostek można wykonać najwcześniej dopiero godzinę po ostatniej teleportacji.

   9. Czy księżyc można zniszczyć?
      Falanga czujników, znajdująca się na księżycu, jest poważnym zagrożeniem dla graczy, którzy posiadają flotę. Dlatego też istnieje możliwość niszczenia księżyców, a może tego dokonać jedynie Gwiazda Śmierci, gdyż tylko ona ma zdolność wytworzenia wystarczającej ilości energii, aby strzelić działem grawitonowym. Gwiazda Śmierci musi być wysłana na wrogi księżyc z misją "Niszcz". Kiedy przybędzie na pole bitwy spróbuje wysłać impuls grawitonowy, aby zniszczyć księżyc. Nie gwarantuje to jednak sukcesu i jest możliwe, że Gwiazda Śmierci zostanie zniszczona. Istnieje 5 możliwości zakończenia walki:

      1) Gwiazda Śmierci niszczy księżyc.
      Jest możliwe, że księżyc zostanie całkowicie usunięty z widoku galaktyki. Wszystkie budynki znajdujące się na księżycu zostaną zniszczone i NIE utworzą pola zniszczeń (PZ). Jeśli flota właściciela księżyca jest w drodze powrotnej na ów księżyc, a podczas lotu zostanie on zniszczony, to flota otrzyma jako nowy cel planetę. Wszelkie inne floty, których celem był zniszczony księżyc, zostają zawrócone. Szanse na zniszczenie księżyca zależą od wielkości księżyca. Gdy ma on 1000 kilometrów średnicy, szanse na zniszczenie wynoszą 70%. Każde kolejne 1000 km średnicy zmniejsza szanse o około 10%. Można zwiększyć szanse na zniszczenie księżyca wysyłając większą liczbę Gwiazd Śmieci, np. 4 Gwiazdy Śmierci podwoją szansę na zniszczenie księżyca, a 9 GŚ potroi.
      Oto jak wygląda komunikat w RW:
      cytat:
      Twoja flota z planety Nazwa [x : x : x] osiąga księżyc planety [x : x : x] należącej do Nazwa. GŚ wystrzeliwuje grawitony w kierunku księżyca, które powodują silne trzęsienie a na końcu rozrywają satelitę. Wszystkie budynki na księżycu zostaną zniszczone. Pełen sukces. Flota wraca z powrotem na rodzimą planetę.
      Szanse zniszczenia księżyca: XX % Szanse zniszczenia GŚ (Gwiazdy Śmierci): YY %

      2) Gwiazda Śmierci jest niszczona.
      W tym wypadku księżyc nie zostanie zniszczony a cała atakująca flota zostanie zniszczona. Nie powstanie Pole Zniszczeń. Szanse na ten wariant zależą od wielkości księżyca. Przy księżycu o średnicy 1000 km szanse wynoszą około 15%. Na każde kolejna 1000 km średnicy szanse zwiększają się o około 6%. Szanse te NIE ZALEŻĄ (poprawka by kmic) od liczby wysłanych GŚ.
      Oto jak wygląda komunikat z RW:
      cytat:
      Twoja flota z planety Nazwa [x : x : x] osiąga księżyc planety [x : x : x] należącej do Nazwa. Twoja Gwiazda Śmierci kieruje swoje działo grawitonowe na satelitę. Następnie lekkie trzęsienie na księżycu wzmaga się. Księżyc zaczyna się deformować i w końcu rozrywa się. Gigantyczne kawałki szczątków kierują się w stronę twojej floty. Za późno, aby ich uniknąć. Twoja cala flota znika w gradzie szczątek księżyca.
      Szanse zniszczenia księżyca: XX % Szanse zniszczenia GŚ (Gwiazdy Śmierci): YY %

      3) Księżyc i Gwiazda Śmierci są niszczone.
      Kombinacja 1 i 2 wariantu.

      4) Nic się nie zdarza.
      W tym przypadku Gwiazda Śmierci powraca na swoją macierzystą planetę, a księżyc nie zostaje zniszczony. Nie powstanie Pole Zniszczeń.

      5) Na księżycu stacjonuje flota.
      Najpierw rozegra się normalna walka między flotą atakującą i broniącą. Jeśli napastnik wygrał bitwę i nadal posiada chociaż jedną Gwiazdę Śmierci, to zostanie zastosowany punkt 1, 2, 3 lub 4. Jeśli natomiast napastnik przegrywa lub po bitwie nie ma żadnej GŚ to nic się nie wydarza. Zniszczone statki kosmiczne tworzą normalne Pole Zniszczeń.
      Napastnik musi wygrać walkę aby przystąpić do niszczenia księżyca.
      Wzory na 1 i 2 wariant umieszczone są w temacie Wzory.

  10. Od czego zależy wielkość (średnica) księżyca? Mogę ją zwiększyć? 16.01.2006
      Średnica księżyca jest wybierana losowo w momencie jego powstawania. Istnieje nieudokumentowany związek między wielkością księżyca, a ilością szczątków z których on powstał, jednak nie jest to ścisła zależność. Można powiedzieć, że im więcej było szczątków tym większa jest SZANSA na powstanie większego księżyca, ale równie dobrze księżyc powstały ze złomu na 1% może być większy od tego, który powstał z 20%.
      Wielkości powstałego już księżyca nie można w żaden sposób zmienić, żadne kolejne bitwy nie mają wpływu na istniejący już księżyc.

  11. Co można, a czego nie można budować na księżycu? 18.01.2006
      Na księżycu NIE MOŻNA budować kopalni metalu i kryształu, syntezatora deuteru, elektrowni słonecznej i fuzyjnej, laboratoriów, magazynu rakiet, terraformera oraz fabryki nanitów.
      MOŻNA za to budować stację księżycową, falangę czujników i teleporter, a także fabrykę robotów, stocznię orbitalną, depozyt sojuszniczy oraz magazyny surowców (w tym zbiornik deuteru), choć te ostatnie są zupełnie niepotrzebne."

"PRÓBY KSIĘŻYCOWE (MOONMAKING)

   1. Co to takiego?
      Próby księżycowe (moonmaking) polegają na umówionym wcześniej ataku, który ma na celu utworzenie pola zniszczeń na tyle dużego, aby mógł powstać księżyc.

   2. Z kim mogę się tak umówić?
      Próbę księżycową możesz przeprowadzić z każdym graczem. Najczęściej jednak próby takie występują między członkami jednego sojuszu. Na niektórych uniwersach są też gracze (czasem całe sojusze), którzy wyspecjalizowali się w przeprowadzaniu takich prób.

   3. Kto musi stracić flotę?
      Nie ma tutaj ustalonej reguły, tak więc to gracze ustalają między sobą przebieg próby. W najczęstszym przypadku jeden z graczy atakuje planetę drugiego, na której obrona jest na tyle silna, aby pokonać flotę agresora.
      Innym wariantem jest walka flot agresora i obrońcy, generująca duże pole zniszczeń.

   4. Kto zbiera szczątki po flocie?
      Szczątki mogą zostać zebrane przez dowolnego gracza (także niebędącego atakującym ani obrońcą) pod warunkiem, że w ostateczności trafią one do właściciela zniszczonej floty, z której powstały lub do osoby od niego słabszej punktowo.
      W przypadku zebrania i odesłania złomu przez innego gracza, słabszego punktowo niż właściciel zniszczonej floty konieczne jest wysłanie zgłoszenia pożyczki recyklerów:
      Generator maili, Wysyłanie zgłoszeń.
      Jeśli straty poniósł każdy z graczy (agresor i obrońca) wówczas każdy z nich może zachować proporcjonalną do strat część złomu (zebrać złom i odesłać go do odpowiedniego gracza (z późniejszym zgłoszeniem pożyczki recyklerów) może nadal każdy z graczy)

   5. Chcemy zrobić sobie nawzajem próby na taki sam procent. Czy każdy z nas musi lecieć recyklerami za swoją flotą, czy też możemy zebrać szczątki po flocie przeciwnika?
      W przypadku, gdy próby odbywają się na taki sam procent (floty są identyczne) i odstęp pomiędzy nimi nie przekracza 24h można zebrać szczątki po flocie przeciwnika zamiast swojej.

   6. Czy mogę wysłać do gracza A surowce na zbudowanie floty, którą mnie zaatakuje? Czy mogę w takim przypadku zebrać złom po jego flocie?
      Możesz wysłać surowce do gracza A tyko wtedy, gdy ma on mniej punktów od Ciebie, ale wtedy to on musi zebrać szczątki po flocie.

   7. Czy próbę księżycową trzeba zgłaszać GO?
      Nie, prób księżycowych nie trzeba zgłaszać do GO. Trzeba natomiast zgłosić pożyczkę recyklerów (od gracza słabszego dla gracza silniejszego) jeśli taka pożyczka miała miejsce.

   8. Jak zwiększyć szanse na powstanie księżyca w czasie próby?
      Szanse można zwiększyć tylko i wyłącznie zwiększając liczbę statków, które ulegną zniszczeniu (do liczby potrzebnej na uzyskanie 20%).
      Szansa na powstanie księżyca nie zależy od rodzaju niszczonych statków ani żadnych zachowań takich jak np. wylogowanie się przed próbą czy wystąpienie z sojuszu.
      Większą szansę daje mniejsza liczba prób na duży procent niż dużo prób na mały (np. jedna próba 20% to większa szansa niż 2x10%)

   9. Jakie statki są najlepsze do próby księżycowej?
      Pod względem kosztów najlepsze są lekkie myśliwce, jednak wymagają silniejszej obrony na ich zniszczenie. Z tego powodu w próbach księżycowych często biorą też udział transportery i sondy szpiegowskie."

To dla tych co mają moony a nie wiedzą co z nimi zrobić !!!

I dla kolegi nie podam kogo, który wyskoczył z propozycja zniszczenia moona nie posiadając GS-a i pytaniem ile trzeba wysłać recków aby pozbierać całe PZ powstałe po walce hi hi hi

PS: tu masz Zbyszku odpowiedz co robi Ten pan, który podsyła Ci surówkę i zauważ, że jest to zgodne z regulaminem więc o bana nie musisz się martwić

Ostatnio edytowany przez arkus (2009-01-14 18:39:49)


-
----------------------   Sojusz F.G.W   

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pierwszabebel.pun.pl www.spank.pun.pl www.shidevane.pun.pl www.speedwaymanager.pun.pl www.xbleach.pun.pl